lördag 27 februari 2016

...och posörerna bjuder på de förväntade kommentarerna



Så fortsätter då den mycket förutsägbara mediedramaturgin. Twittervänstern och de vanliga posörerna måste förstås hylla allting som känns mångkultur och de etablerade medierna lyfter naturligtvis fram dessa röster som de enda som finns.

Alexandra Pascalidou kan få en liten stjärna för att hon åtminstone uppvisar lite självinsikt:

Den unga vänstermänniskan Alicia Dickner har precis förstått vad som gäller:


Asylrättsposören Viktor Banke måste förstås också säga någonting och hänvisar sannolikt till den gamla fyndigheten att "mångfald är bättre än enfald":


En annan vanlig misstänkt hade mycket att säga och passar på att gardera med varför han såg programmet:



Malena Ernman gick redan före programmet ut och förkunnade:

"Jag älskar Sverige!! Och jag älskar den kulturella mångfald som gör Sverige till Sverige!!!"

Att SVT bedriver denna agenda är intressant, men även det upplägg som följer säger en hel del om tillståndet i vårt land. Dessutom var det ju märkligt att i detta sammanhang överhuvudtaget ta med nationalsången, men det förklaras av att syftet var att nedvärdera den och göra någon sorts mångkulturell poäng.





14 kommentarer:

  1. Detta var ytterligare ett litet steg mot att vi skall inbildas att det egentligen inte finns något svenskt. Idag byter man ut ordet "norden" och imorgon blir texten ändrad helt officiellt..till slut har man raderat allt i nationalsången som påminner om Sverige.
    Jan Jansson

    SvaraRadera
  2. Att utlänningar som Alexandra Pascalidou och iraniern Ehsan Fadakar twittrar ut sin perversa skadeglädje för att de tycker illa om den svenska nationalsången kan jag förstå rent teoretiskt eftersom de är lika mycket nationslister som kurderna Özz Nujen, Soram Ismail och Kurdo Baksi men inte nationalister i den sunda bemärkelsen att man repekterar andra länders kultur utan i den sjuka och aggressiva bemärkelsen som yttrar sig i att nedvärdera och skända andra länders seder & bruk, flagga pch nationalsång så att deras egen efterblivna kultur framstår som bättre.
    Men jag kan inte komma på någon psykologisk förklaring till att svenskar tycker illa om eller som den där Alica Dickner (vad det nu är för något) skäms över den svenska nationalsången för det är kontentan av hennes oikofobiska kommentar "enda gången man varit stolt över nationalsången".

    Varför kan inte förespråkare för blandkultur föra fram sin självmordsbenägna agenda utan att kränka allt som är genuint svenskt, förstöra nationalsången, uppmana till att bränna svenska flaggan på självaste nationaldagen, förslag om att ta bort kungastatyerna i Stockholms centrum etc. Inser de kanske att de har så få och klena argument för blandkulturens välsignelse att de måste attackera, skända och förlöjliga svenska symboler istället?

    Stig

    SvaraRadera
  3. "Jag älskar Sverige!! Och jag älskar den kulturella mångfald som gör Sverige till Sverige!!!"

    Malena Ernman älskar alltså Malmö och i synnerhet Rosengård men även mångfaldsexperiment som Rinkeby, Södertälje, Bergsjön, Biskopsgården och Hammarkullen som sett ur hennes mångkulturella glasögon är det svenskaste som finns. Det borde vara lätt för henne att byta ut sin trista lägenhet på Kungsholmen mot en lya i t.ex. Rinkeby.
    Att allt svenskt ses som ett hot mot blandkulturen är en paradoxal och sjuk inställning eftersom 100 % islamisering knappast är någon blandkultur.

    Stig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som boende i Husby välkomnar jag alla dessa svenskar som älskar mångkulturen att bosätta sig här så vi får någon procent svenskt inslag också här.

      Radera
  4. Det är "Politisk historierevisionism
    Ordet kan också syfta på politisk historierevisionism, där en makthavare eller ideolog låter skriva om historien efter en politisk agenda, för att kunna använda den nya berättelsen som propaganda. Det som nu sker via Wikipedia-guerillan på Wikipedia."
    Det svenska och därmed svenskar skall raderas ur historien både bildligt och bokstavligt.

    SvaraRadera
  5. De är flitiga de omedvetna valarbetarna med att öka trycket i den multikulturella tryckkokaren. De förväxlar tolerans med underkastelse och deras historielöshet kommer att medföra att pendeln som står rakt ut åt ena hållet kommer att inta rakt motsatt läge vilket bara är marginellt bättre.

    SvaraRadera
  6. Vers 3: Jag städs vill Dig tjäna mitt älskade land! Till döden Dig trohet vill jag svära! Din rätt skall jag värna med håg och med hand! Din fana högt den bragderika bära!

    Vers 4: Med Gud skall jag kämpa för hem och för härd! För Sverige den kära Fosterjorden! Jag byter Dig ej mot allt i en värld! Nej jag vill leva jag vill dö i Norden!

    Börja sprid dessa verser! Alltid retar det gallfeber på någon :)

    SvaraRadera
  7. Jag var på plats och kunde konstatera att mångkulturen lyste starkt - med sin frånvaro. Publiken var genomsvensk.

    SvaraRadera
  8. Det bubblar i mig! Jag tar ett djupt andetag.. Och tackar dig Tobbe för ditt tålamod och dina sylvassa analyser.

    SvaraRadera
  9. Gina, en marionett i den svenskfientliga propagandamaskinen SVTs tjänst. Orkar jag bry mig om ännu en desperat yttring från en humanitär stormakt i utförsbacken. Näää!
    Inte ens Ehsan Fadakar, eller Viktor Banke, får mig att gå igång längre. Visst kan jag grubbla då och då över vad som rör sig i huvudet på dylika personer. Vad tror man sig uppnå med ett totalt avståndstagande från argumentation och istället ägna sig åt nötta fraser som "enfalden var inte där" och/eller övriga förutsägbara förolämpningar?
    I medvetande om vart en inkompetent och obildad skara politiker är på väga att föra samhället gäspar jag åt mello-evenemanget.
    En sak förstår jag dock ej. Varför dansar alla så desperat på scen? Finns det ett subtilt budskap som går mig förbi? Viktor Banke verkar ha förstått. Han tyckte ju att det var "jättefint".

    SvaraRadera
  10. Ganska intressant att vänstern i alla tider sågat Melodifestivalen som ett kommersiellt jippot, men som nu svängt och hyllar jippot som en mångkulturell pärla

    SvaraRadera
  11. Erik Gustaf Geijer, Esaias Tegner och Johan Ludvig Runeberg borde vara obligatorisk läsning för svenska elever som immunskydd mot statens mångkulturpropaganda i TV.

    Som avslutning på skolveckan blir det "Ack, Värmeland du sköna" med Jussi Björling.

    Sverige har ju ett rikt kulturarv att vårda och minnas och i detta rika kulturarv lyser islam (Allah vare lovad) med sin frånvaro.

    SvaraRadera
  12. Det här är ju perverst så det stinker. Vad har man en meloditävling till mellan nationer när man skall ta bort det nationella. Ska Sverige tävla för hela jorden? Vore kanske lika bra...tävla i musik, passar väl etablissemanget då bara en åsiktsinriktning får gälla.

    SvaraRadera