måndag 24 oktober 2011

Vår islamist i riksdagen

Varför har M en medeltidsprofet i riksdagen?

Snälla Fredrik Reinfeldt, dina medarbetare tiger men du kan kanske svara; vad gör Abdirizak Waberi, som tänker som en taliban, i ditt parti?, skriver människorättsaktivisten och kvinnofridssamordnaren Bahareh Mohammadi Andersson.

Länk till artikel i GP

Mycket intressant inlägg och fantastiskt att Göteborgsposten publicerar det. Vi är ju många som äcklats av att Moderaterna, i hopp om att få Göteborgs alla somaliers röster, satt upp denne man på sin valsedel. Waberi, i sin tur, kunde inte bry sig mindre om vad Moderaterna står för; han är islamist och har som mål att Islam skall styra landet och världen. Så har då de här två parterna mötts, var och en driven av sina sjuka motiv.

1 kommentar:

  1. Haha, tack så mycket! Det är kanske inte så konstigt om jag säger hela mitt namn? Titta in på min blogg i min profil där det står en liten text om mig. Där står hela mitt namn och Jörgen är faktiskt min pappa! ;)
    Ha det bra! ;)

    SvaraRadera