fredag 21 december 2012

Dagens krönika: Fridah Jönsson



Det är sedan länge tydligt att vårt medieetablissemang knappast har någon relevant kritik mot SD, än mindre mot partiets politik. Följaktligen blir vi matade med lögner, dumheter och trams. Dagens trams bjuder Metro-krönikören Fridah Jönsson på under rubriken "Jag blev rädd för de jag känner". Redan när man ser denna rubrik misstänker man vad det handlar om; det handlar om SD, och det handlar troligen om att hon känner människor hon trodde vara goda, men som nu visat sig ha "främlingsfientliga" strömningar i sig. För i en PK-krönikörs värld är en sverigedemokrat något abstrakt, något man hört talas om därute, men som kanske inte finns på riktigt. Alla man känner är ju toleranta mångkultursförespråkare - inte i sitt eget liv, visserligen, men på något allmänt, filosofiskt plan.

"Att det finns ett gäng människor som röstar på SD som är helt immuna mot kunskap visste vi ju sedan länge. Dem är ganska lätta att avfärda som dåligt pålästa särskrivande losers som vi måste ta debatten mot."

Ja, det finns "ett gäng" människor som röstar på SD - för närvarande, i runda slängar, 600 000 personer. Och alla dessa är alltså immuna mot kunskap? Hur då? Jag antar att Fridah menar att de är obildade i största allmänhet, men framför allt att de är okunniga om mångkulturens välsignelse. Men om det nu är så att vi, de lite dummare, inte förstått, är det väl upp till er att förklara? Jag förstår fortfarande inte varför vi ska ha en massinvandring, men det borde väl ni, med er lite större bildning, lätt kunna övertyga mig om?

Och bara så att ni vet - ni är dessutom "dåligt pålästa, särskrivande losers" och fina människor som Fridah är tvungna att ta debatten med er!



5 kommentarer:

  1. Från vad jag har sett från kommentarsfält jag rör mig i så kag jag 'lugna' tjejen med att många är synnerligen pålästa och just därför röstar SD.

    Jag riktigt längtar efter den debatten, som hittills bara utmynnat i små skärmytslingar som klargör vilka som står för fakta versus känslor.

    Men det ÄR intressant att hon pratar så mycket om rädsla. För åsikter. Jag själv erkänner att jag absolut inte förstår hur riksdagspolititiker kan får +/- att gå ihop med den vanvettiga invandring vi har. De har högvis med dokument sedan 90-talet som varnar för det vi befinner oss i, samt högvis med dokument om visioner om det öppna fria och välkomnande Sverige. Decennier tillbaka valde de det senare utan att förstå konsekvenserna av för många med låg utbildning, kulturella skillnader och rätt och slätt lite väl lite jobb och på senare tid också en tydlig brist på bostäder.

    Fan ta dem som startade upp sina utopiska visioner utan att förstå den mänskliga naturen. Eller ekonomi för den delen.

    SvaraRadera
  2. Just ja ... jag borde tillägga att det på fullaste allvar finns dem (även före Centerns nu sågade fria invandring) som pekat på valloner och gud vet jag som invandrat FÖRE vi började bli mer restriktiva och mest tillät *arbetskraftsinvandring*. De finns ute i kommentarerna och anser att dåtid är applicerbart på nutid. Det är de fakta de använder och uppenbarligen tror på. DET gör MIG rädd!

    SvaraRadera
  3. Anonym 1: (lägg gärna till alias när ni kommenterar)
    Ja, det är mitt intryck också - många skarpa inlägg på ex Avpixlat. Visst, en del mindre skarpa också, men jag tycker nog majoriteten är vettiga, välformulerade och ofta humoristiska. Det är underbart att SD nu finns i riksdagen så att dessa frågor äntligen debatteras där.
    Anonym 2: Ja, detta har man ju hört till leda - "Sverige har alltid varit ett invandringsland" osv. Nej, det finns ingenting ens i närheten av vad som nu sker...

    SvaraRadera
  4. Men vilken konstig svenska som denna Frida Jönsson hasplar ur sig: "Jag blev rädd för de jag känner". Ska det inte vara "för dem jag känner" eller "för det jag känner"?
    Här ser vi ett solklart bevis för denna helt överlägsna normalitet som skriver en solklar svenska!
    Jag har alltid undrat vad det är som gör så många svenskar enade i sina åsikter om ett uppstickarparti. Jag har det! Ordet heter "konsensus" och betyder i korthet att alla tycker likadant. Och faktiskt, nu är jag gammal vorden, är det just detta som jag alltid stött min panna blodig mot under hela min uppväxttid. Det finns bara en åsikt. Och har man bara en åsikt blir det - trumvirvel! - DIKTATUR!!

    SvaraRadera
  5. Ja, där tror jag du har en poäng. Jag förstår inte heller hur dessa massinvandrings-förespråkare tänker. Man har sju partier i riksdagen som vill köra på som nu, och så väljer man att lägga så mycket aggressivitet på ett enda parti som råkar ha en annan politik.

    SvaraRadera