fredag 10 maj 2013

Citatet: Why we fight



"Are these the last days of Europe?
There's no hyperbole here. If major changes are not soon forthcoming, her peoples face the extinction of their civilisation and their kind. Already she is overrun by millions of alien, mainly Islamic colonisers from the Global South, who have begun to replace her native peoples and supplant her order; she is subject to an American overlord whose world system requires her de-Europeanisation and 'globalisation'; she is misgoverned by technocrats, career politicians, and plutocratic elites indifferent to her blood and spirit. And to all this (to which much could be added), her defenders - those who sense the danger and strive to resist it - are disunited, at times even unaware of who or what exactly they are fighting. Within a generation, 'Europe' may go the way of Ancient Sumer or the Incas"

Ovanstående rader kommer från översättarens förord till den engelska utgåvan av "Pourquoi nous combattons: Manifeste de la Résistance européenne" av Guillaume Faye.


Vi högerextremister är inte nödvändigtvis en obildad samling individer. På vår sida står även en mängd forskare, filosofer, författare och intellektuella. En av dessa är den franske författaren Guillaume Faye. Jag hade egentligen tänkt skriva en riktig recension av denna bok, eftersom det är först nu jag gripit mig an den, men då jag sett att den redan uppmärksammats ordentligt i oppositionella kretsar i Sverige, med anledning av den engelska översättningen 2011, nöjer jag mig med detta citat och en liten uppmaning till patrioter och identitärer i Sverige att läsa den.

Recension av Swedish Dissident

Recension av Realisten


2 kommentarer:

  1. "Vi högerextremister"?

    Om det är vad du definierar dig själv som, är du nog rätt ensam. "Högerextremist" är, korrekt använt, likställt med fascist och nazist. Tyvärr har det blivit ett epitet som just media klistrar på alla som inte odelat hyllar massinvandring och andra vänsteridéer som journalisterna vurmar för - främst Sverigedemokrater. SD som parti är INTE "högerextremistiskt" - utan socialkonservativt och nationalistiskt. Det är en VÄLDIG skillnad. Du får givetvis definiera dig själv som vad du vill, men inkludera inte folk till höger och vänster som "vi" när du talar om "högerextremister". Kan det vara så att du möjligen fallit för gammelmedias fulspel och missförstått innebörden av "högerextremist"?

    SvaraRadera
  2. Jag använder det alltså med glimten i ögat. Själv tycker jag förstås också att det är en fullständigt missvisande term!

    SvaraRadera