torsdag 11 juli 2013

Fulmedia råkar hylla svensken och svenskheten



Vi är ju vana vid att ständigt få höra från våra eliter hur usla vi är och att det enda som skulle kunna lyfta oss är en rejäl injektion från Afrika och Mellanöstern. Visit Sweden heter en organisation som analyserar Sverige som resmål, och deras undersökning av utländska turisters uppfattningar om vårt land och folk råkar obetänksamt refereras till i etablerad media.

"Svenskar anses vara moderna, kreativa och omtänksamma"

"Snygga, artiga och bra på engelska"

"Jag visste att jag skulle gilla Sverige redan innan jag kom hit första gången. Jag gillar den generella mentaliteten och hur folk tänker."

Där ser man. Vi kanske har någonting att vara stolta över och bevara trots allt? Kan det rentav vara så att vi har någonting att förlora på att omvandlas till ett land i Mellanöstern? Det verkar inte heller vara någon turist som hyllat "mångfalden" i sina intryck.

Aftonbladet


2 kommentarer:

  1. Nej självfallet vill ingen turist komma hit för att se på arabisk torghandel i Malmö t.ex. Turismen drar in enorma pengar till Sverige och skulle kunna dra in ännu mer om vi lyfte fram det unikt svenska istället för att släta ut allt. T.ex. har kulturvänstern sett till att ett Vikingamuseum inte finns i Stockholm. Anledningen till att en sådan självklar turistmagnet inte finns på plats är att vänstern tror att det skulle uppmuntra osund nationalism. Återigen: man häpnar !

    SvaraRadera
  2. Sätt upp ett vikingaskepp med komplett besättning av etniska nordmän och valkyrior i tidsenliga kläder så ska du se att turister är beredda att betala 500 kr per bild om de får stå bredvid en eller flera av skådisarna. Valkyriorna hade säkert kunna ta 1000 kr från kåta italienare och förundrade små japaner för en posering.

    SvaraRadera