tisdag 6 september 2016

Ideella organisationer och hatsajter


GT:s reporter Gustav Sandström har genom en ideell 
organisation fått reda på att någon har skrivit på en hatsajt.


I dagens GT, en del av Expressen, dyker en liten historia upp om en sverigedemokrat som har uttryckt sig på ett sätt som anses olämpligt på nätet. Vilken blogg som brinner för sådana här historier förstår vi alla, men det intressanta är hur GT väljer att beskriva nätsidor på tämligen olikartade sätt:

"I våras avslöjade JP och den ideella organisationen Inte rasist men att Karlsson skrivit omkring 11 000 inlägg på hatsajter som Exponerat och Avpixlat."

Att "hatsajt" helt enkelt betyder en nyhetssida med en invandringskritisk linje vet vi sedan länge, men än mer fantastiskt är att den mest relevanta etiketten på bloggen IRM tydligen är att den är ideell, inte att den hatar SD eller hänger ut partiets medlemmar. Det är så många aspekter av den här typen av formuleringar som jag inte förstår att jag kände mig nödgad att vända mig till artikelns författare Gustav Sandström. Jag hoppades att han skulle kunna reda ut begreppen och vikten av att använda dessa, men det skulle visa sig att även han var oförmögen att klargöra läget och hänvisade mig högre upp. Följaktligen ringde jag upp Expressens editionschef Mattias Lundell för att försöka förstå hur stämplarna ska användas. Om vi bortser från den inledande spydigheten om att man kan slå upp vad "ideell organisation" är i en ordbok, svarade han på ett civiliserat sätt, men någon trovärdig förklaring till varför och hur etiketter ska sättas levererades inte riktigt:











4 kommentarer:

  1. Hatsajt = digital informationskanal som förespråkade regeringens politik innan den blev regeringspolitik.

    SvaraRadera
  2. När nån medborgare ringer och ifrågasätter agendajournalistiken så avslutar alltid journalisten samtalet med att tacka för synpunkterna och säga något i stil med "jag lyssnar på vad du säger". Tomma fraser. Dom är fullständigt tondöva. De betraktar engagerade, ifrågasättande medborgare som en finne i röven. Fick journalisterna välja skulle dom kabla ut propagandan oemotsagd och ägna sig åt envägskommunikation sju dagar i veckan.

    SvaraRadera
  3. Det är intressant att höra att PK-medias företrädare börjar stämma ned tonen. Deras Sverige-förstörande journalistik genomskådas av allt fler, deras förtroende hos svenskarna är helt borta och deras upplagor faller som stenar. Men den skada de gjort svenskarna och deras land är förödande. Deras hatiska verksamhet har tömt landet på trygghet, rättvisa och välstånd. För att desperat söka upprätthålla en anständig standard, lånar svensken mest pengar i världen per person - förutom de två biljoner kronor stat och kommuner lånat, för att vräka över invandringen.

    Journalist-kåren består idag nästan uteslutande av anarko-kommunister, vilkas mål är hat och förödelse. Som de sanna satanister de är, njuter de av att se sina landsmän och -kvinnor misshandlas och våldtas av islamistiska horder.

    Genom sin totala dominans i media försöker de avleda uppmärksamheten från sin egen hatiska ideologi och dess blodiga våldsdåd över hela världen. Genom att de idag helt har slutit sig inom sina kotterier, så är de helt akterseglade av utvecklingen. Som mumifierade monster eller vaxdockor i Madame Tussauds Skräckkabinett, förstår de idag ingenting, av vad som ligger bakom alla våldsdåd i världen idag. Genom sin självpåtagna censur, sina tankeförbud och sina många tabun, klarar de inte av att analysera ens de enklaste samband.

    För att dölja sin totala brist på analysförmåga och för att kamouflera sitt glödande hat mot alla kloka och ansvarstagande människor, klistrar de sina etiketter på dem, som avslöjar deras förljugenhet och lismande kryperi för George Soros och den övriga bankeliten.

    Det finns idag ingen mer föraktlig yrkesgrupp än dessa 'journalister'. Hur det står till inom deras kretsar, kan alla se på https://youtu.be/Qd1SVUXFgr8, där några av Sveriges blivande elit, under utbildning vid den anarkokommunistiska indoktrineringsanläggningen Södertörns Högskola, får uttala sig om invandrar-'barns' ålder bl.a. Många hånflabb lär bli resultatet, om ni ser filmen - men man sätter skrattet i halsen, när man inser att dylika lobotomerade fånar numera sitter på även de allra högsta posterna i landets partier, högskoleinstitutioner och förvaltningar, förutom (naturligtvis) i statliga och bankmaffiaägda media.

    Nej, jag hatar inte araber, afrikaner eller muslimer, jag vill bara inte ha deras eländiga livsstil prackad på mig i mitt eget land. Mitt hat reserverar jag för de svenska journalister och svenska politiker, som under nu närmare femtio år konsekvent har arbetat för att förstöra mitt Sverige.

    SvaraRadera
  4. Tobbe är helt genial, önskar jag hade hans förmåga till skrift och tal.

    SvaraRadera