söndag 23 december 2012

Elitens desperation


Detta har redan tagits upp i de fria medierna, men jag kan inte låta bli att belysa det även här, eftersom jag tycker mig se ett mönster och ett förråande hos etablissemangets megafoner.




Det första exemplet kommer alltså från Amelia Adamos publikation "Amelia". Här kallas sverigedemokrater ogenerat för "löss" och man tillägger, med vad man antagligen tycker är en fyndighet, att "kammar och schampo" inte hjälper mot dessa löss.

Det andra kommer ifrån Özz Nujens twitter.

Ett misstag som medieeliten gör är att de ser sverigedemokrater som något abstrakt, som kanske inte ens finns, särskilt inte i deras egna kretsar. Det lär ju finnas tusentals sverigedemokrater bland Amelias läsare som bara blir förbannade över sådana här övertramp.

Varför måste det vara så här? Själv hade jag föredragit att vi kunnat ha en öppen debatt, även om invandringen. Varför kan inte exempelvis en socialdemokrat och en sverigedemokrat sitta ner och säga "jag tycker vi ska ha massinvandring, och här är varför...", besvarat med "jag tycker inte vi ska ha massinvandring, och här är varför.." Skyldiga till denna polarisering är naturligtvis det mediala och politiska etablissemanget, som alltid tystat den här debatten och demoniserat varje person som försökt ta upp den.

Det är tråkigt att desperationen och klimatet nu nått denna botten, men fördelen är möjligen att makten härigenom förlorat all legitimitet, och att allt fler människor väljer att istället lyssna på vad sverigedemokrater faktiskt säger.

Fria medier jag refererar till:






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar