torsdag 13 december 2012

SD-politiker bär skyddsväst



Företrädare för Sverigedemokraterna är i avsevärt högre grad drabbade av hot och våld än företrädare för andra partier. Personligen tror jag detta har mycket att göra med demoniseringen i media - våra motståndare matas helt enkelt med en känsla att de har rätt att använda våld mot oss.

Expressen skriver idag om Gejbert Strömdahl, gruppledare för Sverigedemokraterna i Laholm, som efter ett antal hot och attentat, numera bär skyddsväst. Expressen berättar:

"Det hela började i somras. Ett brev skickades då direkt till polisen.
– I brevet skrev personen att polisen skulle ta in mig för ett rejält snack annars skulle vederbörande göra det själv, säger Gejbert Strömdahl.
Sedan dess har hans bil blivit vandaliserad och hans hus beskjutet. För drygt ett par veckor sedan fick han ett ofrankerat brev i brevlådan - med ett regelrätt dödshot."

Så här ser verkligheten ut för många bland både våra lokala politiker och riksdagsledamöter. Egentligen är det fantastiskt att människor ändå tar modet till sig att arbeta för ett bättre Sverige. Jag vill också påminna om vad vår statsminister sagt om attentat mot sverigedemokrater:

"Jag vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer."

2 kommentarer:

  1. Man blir vansinnig då man läser sådant här. Tack för en bra blogg och välformulerad bloggskribent.

    SvaraRadera
  2. Tack ska du ha! Alltid trevligt med en läsare som hittat hit och uppskattar min lilla blogg!

    SvaraRadera