lördag 9 februari 2013

Ahonen hatar vidare




Markku Ahonen är en gammal bitter, finsk man, som hatar Sverige, sverigedemokrater och framför allt, av någon märklig anledning, riksdagsledamoten Thoralf Alfsson (sd). Vi har här tidigare tittat på Ahonens bisarra vendetta mot Alfsson.

Denne man får utrymme i Östran för att med jämna mellanrum göra utfall mot Alfsson, och idag är det dags igen, under rubriken "Ett förtäckt hot". Det handlar återigen om att Alfsson skulle ha hetsat sina "fotsoldater", i detta fall mot Ahonen själv, eftersom han förstås ser sig som en stor auktoritet. Att utrycket "fotsoldater" kommer från Åsa Linderborg, och att Alfsson endast ironiserat över detta trams, låtsas Ahonen inte om.

"Ett förtäckt hot har riktats mot mig på Sverigedemokraten Thoralf Alfssons blogg där signaturen Lieberman uppmanar Alfsson att ”skicka sina ”fotsoldater till denna Ahonen…”. Man får ta hot på nätet för vad det är men samme Liberman hyllar i en annan kommentar – och det på samma blogg – massmördaren Baruch Goldstein som 1994 mördade 29 oskyldiga barn under en attack mot en moské."

Ja, ni förstår själva vilken grandios självbild denne Ahonen har, där hans martyrställning når närmast historiska proportioner. Han fortsätter:

"Alfsson, som hyser ett stort agg mot mig efter mina blogginlägg om Sverigedemokraterna, låter självklart kommentaren ligga kvar så länge som möjligt i förhoppning om att hans ”fotsoldater” tar signaturen Liebermans uppmaning som en order."

Är då Markku Ahonens debila personförföljelser något att bry sig om? Nej, egentligen inte, men jag tar upp det här för att visa att det verkliga näthatet ofta kommer från vänster. Att sedan en publikation som Östran villigt ställer sig bakom dessa attacker, bevisar återigen att de officiella medierna sanktionerar hat från vänster.



2 kommentarer:

  1. markku och chokladtanten har fått sitt utrymme nu,
    jag tycker det räcker nu,
    det finns säkert ett namn på deras problem,
    men då behöver man nog vara läkare

    SvaraRadera
  2. Jag tror att denne Ahonen förstorar upp sig själv en hel del. Han verkar i mina ögon vara tämligen patetisk. Och till dig Ahonen: Läs Julia Cesars söndagskrönika. Där får du något att bita i!

    SvaraRadera