onsdag 22 maj 2013

Dagens citat: Magnus Wennerholm


Magnus Wennerholm.

"Jag känner inte att jag är skyldig dig någonting"










Uppdrag gransknings Magnus Wennerholm svarar Åsa Linderborg, som med anledning av programmets reportage om medias vinklingar kring invandring, kräver Wennerholm på svar om hans syn på invandring.

Dessvärre ser han sedan ändå till att krypa rejält, för att förbättra bilden av sig själv i Linderborgs och Helins ögon:

"Dina medarbetare har läst min blogg, där jag skrivit långa inlägg till försvar för världens muslimer.
[...]
Jag kan naturligtvis redogöra för alla reportage jag har gjort genom åren där jag har velat sätta ljuset på de orättvisor som drabbar muslimer. Att stå upp för mångkultur och invandrares rättigheter har alltid varit helt grundläggande för mig."

Varför detta ständiga kryperi? Mig påminner det om anhöriga till västerländska personer tagna som gisslan i Irak, som intygade sin egen och gisslans otroliga respekt för islam.

Det är möjligt att just Wennerholm menar allvar, men detta är ett beteende man ofta ser även hos människor som egentligen är kritiska till Sveriges vanvettiga politik. Ställ er upp och säg, utan ursäkter, att "Ja, islam är en grotesk ideologi vi inte vill ha här, och nej, mångkultursprojektet är ingen väg framåt för vårt land!"

Aftonbladet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar