lördag 1 juni 2013

Intervju med Jimmie Åkesson


I Expressens serie intervjuer med partiledarna, har nu turen kommit till Jimmie Åkesson.


KG Bergström kommenterar:

"Sorry, Jimmie Åkesson. Jag tror inte du kommer i utpressningsläge efter valet, även om inget av blocken får egen majoritet och du blir vågmästare. Om Reinfeldt och Löfven är så vettiga som jag hoppas, släpper de fram det block som har flest röster i ett sånt läge."

Sorry, Karl-Gösta, jag tror du är lite naiv där. Förr eller senare kommer dessa högdragna politiker att vara tvungna att prata med SD. Reinfeldt skulle ju lätt kunna sitta kvar om han ingick samarbete med partiet. Sedan förstår jag inte varför det direkt handlar om "utpressning" när SD ställer krav. Tror aldrig jag hört det om Vs och MPs krav för att stödja S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar