lördag 6 juli 2013

"Attacken" mot Mona




Eftersom detta slås upp stort av både Aftonbladet och Expressen , får väl även jag säga någonting om denna icke-händelse. Igår kväll skall alltså någon, som hon själv menar kom från SvP, sagt "landsförrädare" till henne. Till att börja med kan jag och troligen många av mina läsare instämma i den beskrivningen.

Jag tycker aldrig att hot mot journalister är politiker är acceptabelt, men att få ett epitet slängt efter sig borde hon kunna stå ut med, särskilt eftersom hennes motståndare ständigt blir utsatta för bra mycket värre attacker. För exempelvis sverigedemokrater är det vardagsmat att bemötas av talkörer och flygande objekt, en stämning som Mona Sahlin och hennes gelikar gärna underblåser. Jag är övertygad om att vänsterhuliganer känner en legitimitet i sina handlingar, just eftersom nationalister ständigt demoniseras av medie- och politikeretablissemanget. Dagen innan deltog Sahlin själv i en av dessa infantila "motdemonstrationer", där man dök upp på SvPs torgmöte för att hålla händer och vända ryggen mot partiets företrädare. Varför gjorde man det? Var det ett trevligt bemötande av politiska motståndare?

Trots decennier av arbete för Sveriges förstörelse, och dessutom ett stort bagage av personligt fifflande, tror jag aldrig att Mona Sahlin varit utsatt för flygande stenar och flaskor. Det finns uppenbarligen två mycket olika måttstockar här. Om någon säger "landsförrädare" till Mona Sahlin, blir det huvudnyhet i fulmedia, men när SDs torgmöten störs av talkörer, vuvuzuelor och flygande föremål, ses det som någonting fullständigt normalt och närmast beundransvärt.

Mona Sahlin säger även:

"De såg ut att hata mig så starkt"

Återigen, har hon sett hur de eviga motdemonstranterna, som dyker upp så snart Sverigedemokraterna, eller i det här fallet SvP, ser ut? Där flödar hatet och avsikten att skada meningsmotståndare fysiskt. Jag tycker det är oerhört beklagligt att situationen har blivit så här polariserad, men till denna polarisering är personer som Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt i högsta grad medskyldiga.







2 kommentarer:

  1. Bilden med Sahlin ock Hjelm Wallen,ger mig en obehaglig känsla,på med duken på huvudet visa respekt för den Man ock ideologi som ser på kvinnan som värd hälften av mannen!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår i ärlighetens namn inte vad Mona Sahlin gör inom politiken. Det verkar som hon är något slags folkkämpe för idioternas kamp i samhället. Allt hon producerar är en oerhörd massa dynga som ingen riktigt förstår vad hon gör men hon verkar ju godhjärtat och solidarisk - så varför inte låta henne fortsätta med sitt andefattiga framträdande.

    Vad har denna människa inom politik att göra förutom att visa sin solidaritet? Hon kan då fan inte förstå ett enda riktigt problem förutom solidaritet och minska klyftor. Reinfeldt är inte heller min favorit men han har faktiskt något så litet förstånd att förstå en ekonomisk situation fast han sparar in på välfärdssamhället, när vi bör storsatsa på sjukvård, infrastruktur, och framtida placeringar för samhällets ekonomi. Han är en riktig snåljop! Sedan betyder inte arbete på automatik en bra tillvaror för det finns då banne mig även: kultur, tro, historia och värderingar som tillhör vårt folk och måste få leva.

    Trevlig dag och njut av solen!

    // Magne

    SvaraRadera