tisdag 24 september 2013

Hittills ovanliga brott att vänja sig vid


Jag brukar här aldrig ta upp enskilda kriminalfall, eftersom jag tycker att debatt kring det mångkulturella samhället skall föras på en högre nivå. Jag gör ett undantag för denna lilla sändning kring två aktuella fall, då jag fastnade för att programledarna vid ett par tillfällen poängterade att brotten var "ovanliga". Jag är nämligen övertygad om att dessa typer av brott kommer att bli allt vanligare, i takt med att den etniska bilden förändras, och att liknande händelser ganska snart är vardagsmat i det nya Sverige.

Som vanligt vill polisen inte gå ut med signalement.




3 kommentarer:

  1. Vilka töntar, Ekdahl (fd? TV4-ankare) och Linda; fullt i klass med vilket fikabordssamtal som helst

    SvaraRadera
  2. Det var Piteås starke man Anders Sundström, fd S-statsråd mm, som uttryckte att hans politikervän från Malmö tyckte att det var obehagligt att se så många svenskar på Piteås gator och att det därför var på sin plats med ett ökat flyktingmottagande i hans gamla hemstad. Verkar som att piteborna nu får känna på Sundströms medicin för ett behagligare Piteå.

    SvaraRadera
  3. http://petterssonsblogg.se/2013/09/25/zigenare-forfoljs-igen-denna-gang-ar-det-alpacino/

    Lars P

    SvaraRadera