måndag 28 oktober 2013

Dagens citat: Cecilia Uddén


"De flesta syrier vet att om man lyckas ta sig till Sverige, så kan man få permanent uppehållstillstånd. Och det talar nästan alla syriska flyktingar om."

Cecilia Uddén med sina salafister

Cecilia Uddén, som inte på något sätt är en sund person, råkar beröra någonting viktigt, då hon i SVTs Agenda svarar på frågan om varför syriska flyktingar i Egypten vill just till Sverige.

Uddén har tidigare gjort sig känd för att mena att man i Sveriges Radio inte bör skildra det amerikanska presidentvalet på ett objektivt sätt. Även ovanstående bild, med två salafistiska aktivister i Egypten, väckte viss uppståndelse. Särskilt bisarrt blir det, då hon tillade att hon inte skulle ställa upp på bild med en "högerextrem" man, eftersom europeisk nationalism i Cecilias kretsar är mycket värre än vilken islamism som helst.

Agenda

Läs gärna Stefan Torssells intressanta skildring av Cecilia Uddén.



1 kommentar:

  1. Pratbubbleförslag:

    - Titta, det är ingen skillnad på oss. De är precis lika fria som jag.

    - Vi är lesbiska alla tre, fast i deras kultur anses det skrytsamt att nämna det.

    - Dessa underbara kvinnor har delat med sig av sin rika kultur, genom att ge mig denna vackra halsduk, som de vävt själva.

    - Svart är det nya svarta.

    Tankebubblor:

    - Fy vad de stinker. Ta bilden fort så jag kan andas.

    - Undrar om de sett en kamera tidigare.

    - Skönt att slippa bo i en påse som dessa stackare.

    - Den ena sa att hon blivit nästan ihjälslagen igår. Hoppas hon klarar sig ett tag nu. Den andra slängdes från balkongen förra veckan. Tack vare sanden under balkongen överlevde hon.

    - Gör vi verkligen rätt som introducerar såna här i Sverige?

    - Tror vi på samma Gud egentligen? Nej, jag tror ju på Stalin. Vad fel det kan bli när man dagdrömmer.

    - Vad tråkigt det måste vara i länder där alla har svart hår. Då kan man lika gärna dra nåt svart över sig.

    - Jag hatar män, men jag tänker aldrig, aldrig, aldrig berätta att arabiska män har våldtäkt som hobby.

    - Jesus ska ha sagt att man ska älska sin nästa. Men jag tror det är en imperialistisk lögn som allt annat. Mohammed var det som predikade kärlek. Det känner jag.

    SvaraRadera