måndag 31 december 2012

Gott nytt år!


Bloggen önskar sina läsare ett Gott Nytt År!



















Dessvärre tror jag inte att det kommer bli ett gott år för vårt land. Mina spådomar för det nya året är:

- Ekonomisk nedgång, med ökat budgetunderskott och ökad arbetslöshet. Rekordtillströmning av asylsökande.

- Ökad brottslighet, med en mängd grova våldsbrott under året.

- Fortsatta opinionsframgångar för SD, som för första gången når över 15% under året. Nya medlemmar fortsätter att strömma till.

- Ökad desperation hos våra motståndare. Inte en sten kommer lämnas orörd för att hitta eventuellt komprometterande material hos våra företrädare. Sjuklöverns politiker kommer troligen att peka på en komplicerad parlamentarisk situation vid ett starkt SD, som om det var vårt problem. Man kommer troligen säga att vi inte fått igenom vår politik under mandatperioden, som om det var vårt fel.

Bloggen
Jag som skriver denna blogg har de senaste månaderna haft mycket fritid, vilket gjort att jag haft möjlighet att i princip dagligen uppdatera den. Detta kommer troligen förändras under nästa år, men min ambition att hålla bloggen levande kvarstår. Det finns uppenbarligen ett behov därute efter regimkritiska kommentarer till samhällsutvecklingen, då bloggen nu är uppe i över tusen sidvyer per dag.

Jag vill tacka mina läsare för ert intresse och era kommentarer under 2012! Jag hoppas att ni hänger med även 2013!

Anders Borg om 2013
Årets första GP

7 kommentarer:

  1. Gott Nytt År Tobbe.

    Tack för din förnämliga insats under 2012 du har gjort ett fin fint jobb för Sverige

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år Larre!
    Tack ska du ha - hoppas se dig här även 2013!

    SvaraRadera
  3. Tack Tobbe för dina kommentarer - jag tror att jag vid detta laget har läst igenom alla. Upptäckte dig via Avpixlat (där jag själv skriver ibland) och har sedan några veckor i stort sett varje dag läst vad du har att säga.

    Jag önskar dig allt väl under 2013 och framgent. Kommer att skanna din blogg och hoppas att du kan fortsätta dela med dig av dina synpunkter!
    Nordtomta

    SvaraRadera
  4. Tack Nordtomta! Jodå, tanken är att fortsätta - våra politiker och mediafigurer tänker nog inte sluta....

    SvaraRadera
  5. Tack, Tobbe, för allt jobb du lagt ner 2012. Bloggen blir bara bättre och bättre. Mina åsikter stämmer inte alltid med dina, men jag upplever det positivt att få andra infallsvinklar från bloggen och kommentarerna . Ser fram emot bloggen 2013 och önskar också dig ett bra år!

    Gammal dam

    SvaraRadera
  6. Tack Gammal dam! Så är det ju, att man inte alltid håller med varandra, men då kan man alltid diskutera och ändå visa varandra respekt.
    Jag önskar dig också ett gott 2013 och vi ses här i kommentarsfälten!

    SvaraRadera
  7. GNÅ o fortsätt skriva lika skarpt o välformulerat under 2013.
    OveP

    SvaraRadera